Gemeente doet onderzoek naar eigen dienstverlening

De gemeente Hattem doet onderzoek naar haar dienstverlening. Hattemers kunnen de vragenlijst in het stadhuis, bij het Centrum voor Jeugd en Gezin en op de website van de gemeente invullen.

In de vragenlijst vraagt de gemeente onder andere hoe Hattemers het liefst contact opnemen met de gemeente en hoe ze vinden dat ze geholpen zijn tijdens hun laatste contact met de gemeente.

Burgemeester Jan Willem Wiggers vindt het belangrijk om regelmatig te controleren of de dienstverlening voldoet aan de wensen van Hattemers. ‘We werken continu aan de verbetering van de dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers. In de afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van digitale dienstverlening: we willen bijvoorbeeld graag van inwoners weten of zij open staan voor meer digitale dienstverlening of dat bepaalde inwoners toch liever naar het stadhuis komen of bellen met de gemeente. Ook zijn we benieuwd hoe Hattemers de service in het stadhuis ervaren: worden ze snel en goed geholpen door onze medewerkers. Ik hoop dat veel Hattemers de vragenlijst invullen en ons zo helpen om onze dienstverlening te verbeteren.’

De digitale vragenlijst kan ingevuld worden via www.hattem.nl/dienstverlening. Bezoekers van het stadhuis en het CJG krijgen de vragenlijst uitgereikt bij hun bezoek.

Uitvoeringsprogramma Dienstverlening

De enquête maakt onderdeel uit van het Uitvoeringsprogramma Dienstverlening. Dit programma is een overzicht van allerlei projecten op het gebied van (online) dienstverlening. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van een KlantContactCentrum (KCC), MijnOverheid, één aanspreekpunt voor complexe vragen, of de inrichting van de ontvangstruimte in het stadhuis. Een samenvatting van de uitkomsten van het onderzoek komt op de website van de gemeente Hattem te staan.