Zorginkoop jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning

De gemeente moet zorgen voor goede jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning. Inwoners met een hulpvraag kunnen bij de gemeente terecht. Als het nodig is worden zij doorgestuurd naar zorgaanbieders. Daarvoor sluit de gemeente contracten met deze zorgaanbieders af. Dit wordt het inkopen van zorg genoemd.

Nieuwe zorginkoop

De gemeente Hattem werkt samen met zeven andere gemeenten om zorg in te kopen. Samen zijn we gestart met de voorbereiding voor het opnieuw inkopen van jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning. Denk bij jeugdhulp aan bijvoorbeeld hulp bij opvoedvragen, behandeling bij psychische klachten en hulp bij dyslexie. Denk bij maatschappelijke ondersteuning aan bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, begeleiding of dagbesteding.

Wij vinden jouw mening belangrijk

Wij vinden het belangrijk dat de zorg die we inkopen, past bij jou als inwoner. Daarom kun je reageren op de concept-inkoopstrategie.

Tot en met 15 september 2024 kun hier je op de uitgangspunten van de Wmo reageren.

Tot en met 15 september 2024 kun hier je op de uitgangspunten voor jeugd reageren.