Juli

• Officieel Nederlander

11 juli 2024

Tijdens de naturalisatieceremonie op dinsdag 28 mei ontving de heer Lee van burgemeester Marleen Sanderse het Koninklijk Besluit van Nederlanderschap. De heer Lee woont al langer in Nederland en is nu officieel Nederlander.

• Aftermovie Vier de Zomer 2024

01 juli 2024

Op vrijdag 28 juni 2024 organiseerde gemeente Hattem voor haar inwoners het event Vier de Zomer bij Hanzepark Hattem. Op deze plek, midden in het groen – en dat was ook meteen het thema van dit event – was er deze dag kosteloos vertier voor jong en oud. Bezoekers kregen bij de ingang van het terrein een aantal muntjes om iets te eten en drinken te bestellen bij verschillende foodtrucks en in het clubgebouw van de ijs- en skeelervereniging. De aanwezigen genoten van live muziek, konden ervaren of skeeleren of jeu de boules iets voor hen is en schoven aan bij de uitleg van een imker over de redenen waarom het Hanzepark zo geschikt is voor bijenkasten.

• Update Woonzorgzone Geldersedijk

02 juli 2024

Na een lange wachttijd is er eindelijk een datum vastgesteld voor de zitting in de bodemprocedure van het beroep tegen het bestemmingsplan Geldersedijk.

• Hattem staat stil bij 725 jaar stadsrechten

12 juli 2024

Het is dit jaar 725 jaar geleden dat Hattem stadsrechten kreeg uit handen van Graaf Reinoud I van Gelre. Om hierbij stil te staan, organiseert Visit Hattem op zaterdag 21 september van 11.00 tot 16.00 uur een evenement waarbij bezoekers mee teruggenomen worden in de tijd. Hiervoor wordt samengewerkt met verschillende lokale partners zoals muziekverenigingen, musea, een theatergroep, Heemkunde Hattem en lokale ondernemers. Het evenement vindt plaats in de binnenstad en is gratis toegankelijk.