• Win een duurzame treinreis naar een Europese stad naar keuze!

13 juni 2024

De Nederlandse Hanzesteden vertrokken donderdag met de trein naar Gdansk in Polen. Zij gaan daar deelnemen aan de Internationale Hanzedagen. Met de keuze voor het reizen per trein laten zij zien dat er altijd een duurzaam alternatief is voor reizen binnen Europa. Wil jij ook een Europese stad bezoeken met de trein? Doe dan mee met de challenge op social media!

• Nederlandse Hanzesteden kiezen voor duurzaam reizen per trein

07 juni 2024

De Nederlandse Hanzesteden Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Oldenzaal, Ommen, Rijssen-Holten, Zutphen en Zwolle kiezen voor duurzaamheid door gezamenlijk per trein naar de Internationale Hanzedagen te reizen. De Hanzedagen vinden van 13 tot en met 16 juni 2024 plaats in Gdansk, Polen. Dit jaar staat de bijeenkomst van alle Europese Hanzesteden in het teken van duurzaamheid en innovatie, met als motto "Change begins here”.

• Officieel Nederlander

07 juni 2024

Tijdens de naturalisatieceremonie op dinsdag 28 mei jl., ontving de heer Hussin uit handen van burgemeester Marleen Sanderse het Koninklijk Besluit van Nederlanderschap. De heer Hussin woont al langer in Nederland en is nu officieel Nederlander.

• Wie verdient volgens jou een lintje? Vraag het nú aan!

09 juni 2024

Op de laatste werkdag voor Koningsdag worden traditiegetrouw in Hattem en de rest van Nederland zogenaamde lintjes uitgereikt. Een lintje is een Koninklijke onderscheiding voor iemand die iets bijzonders heeft gedaan voor de samenleving. Ken je iemand in jouw omgeving die ook een lintje verdient? Draag die persoon dan nu voor!

• Berichten over uw Buurt' - Bekendmakingen van de overheid direct in de inbox

09 juni 2024

Vanaf 10 juni 2024 ontvangen inwoners van gemeente Hattem maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl met daarin bekendmakingen van de overheid. Het gaat om inwoners die 25 jaar en ouder zijn en die een e-mailadres hebben opgegeven in MijnOverheid. De bekendmakingen gaan over vergunningen, werkzaamheden en andere lokale aankondigingen die zich afspelen binnen een bepaalde straal van het woonadres van de ontvanger.

• Help mee de biodiversiteit in Hattem te versterken!

10 juni 2024

Inwoners van gemeente Hattem kunnen ook dit jaar weer meehelpen om de biodiversiteit in Hattem te versterken. Voor het vierde jaar op rij bieden wij inwoners van het buitengebied de mogelijkheid om de biodiversiteit te versterken. Ook eigenaren van grote tuinen (1000 m2) grenzend aan het buitengebied mogen meedoen.

• Annette vertelt over Jouwbespaarhulp

10 juni 2024

Annette woont in een kleine huurwoning. Zij verdient net iets meer dan het minimum inkomen, dus geld voor grote uitgaven is er meestal niet. Toch doet ze het nodige om energie te besparen. Omdat Annette wil weten waar ze nog winst kan behalen, maakt zij gebruik van Jouwbespaarhulp. Ze vertelt dat ze er heel veel aan gehad heeft.