• Winnaars #hanzetrein challenge ontvangen cheque voor Europese treinreis

11 oktober 2024

Amelie Slager en Patrick Vorstenbosch zijn de winnaars van de #hanzetrein challenge. Zij hebben de leukste treinfoto’s gedeeld met #hanzetrein en mogen samen met NS een Europese treinreis voor twee personen uitzoeken. De prijsuitreiking was op donderdag 10 oktober in Hattem, waar burgemeester Marleen Sanderse en Pim Raaijmakers van NS de winnaars een cheque overhandigden.

• Bekendmaking Apeldoornseweg, Begoniastraat, Berg en Bos, De Meenthe, De Netelhorst, Hanze, Lippenoordweg en Rijnstraat

30 september 2024

Met een opstalrecht kun je bijvoorbeeld een gebouw hebben op de grond van iemand anders. Het gebouw blijft van degene die opstalrecht heeft, maar de grond blijft van de eigenaar. De gemeente is van plan om opstalrecht te geven voor het plaatsen van transformatorstations (dit zijn elektriciteitshuisjes) op grond van de gemeente.

• Samenwerking Kop van de Veluwe met gemeente Nunspeet

07 oktober 2024

Het college van Nunspeet heeft aangegeven weer volledig aan te haken op de samenwerking binnen de Kop van de Veluwe (KvdV). Voorzitter KvdV Jan Nathan Rozendaal is blij dat alle partijen de schouders onder dezelfde doelen zetten: “We kijken nu weer samen vooruit en dat is mooi. Hierdoor zijn we in onze regio beter in staat de antwoorden te formuleren op onze gezamenlijke ruimtelijke, economische en sociale vraagstukken. En vormen we een krachtige bestuurlijke regio in de provincie Gelderland.”

• De Groen Reizen Challenge: het stimuleren van duurzaam vervoer

10 oktober 2024

De Groen Reizen Challenge daagt bedrijven uit om hun medewerkers aan te moedigen om vaker met de fiets of het openbaar vervoer naar het werk te reizen. De challenge wordt georganiseerd door Noord-Veluwe Bereikbaar, een samenwerking van acht Noord-Veluwse gemeenten waaronder Hattem. Deelnemers strijden voor mooie prijzen én laten hun organisatie op een positieve manier zien.

• Kinderen van Sint Andreasschool ontbijten met de Burgemeester

10 oktober 2024

Op 10 oktober ontbeet burgemeester Marleen Sanderse met kinderen van groep 7/8 van de Sint Andreasschool. Het burgemeestersontbijt is een vast onderdeel van het Nationale Schoolontbijt, dat het belang van een gezond ontbijt benadrukt. Veel kinderen ontbijten niet, niet altijd, of niet gezond, en dat is zorgelijk.

• Bekendmaking Dorpsweg 4

10 oktober 2024

De gemeente is van plan een stuk grond van ongeveer 15 m² te verkopen bij de Dorpsweg 4. De grond mag alleen gebruikt worden als tuin en/of oprit.

• College presenteert een sombere begroting 2025

16 oktober 2024

Het college van B en W presenteert vandaag haar begroting voor 2025 aan de gemeenteraad. De begroting 2025 is de start van een periode waarin de gemeente zuiniger moet omgaan met geld. Het college ziet grote financiële uitdagingen op haar pad voor de komende jaren. Het voelt zich dan ook genoodzaakt om met de begroting ook een pakket aan maatregelen te presenteren dat moet voorkomen dat de gemeente in 2025 rode cijfers schrijft.