Kleurrijk Jezelf Zijn week

In de gemeente Hattem besteden we steeds meer aandacht aan dat iedereen zich welkom voelt. We vinden het belangrijk dat verschillen tussen mensen worden gerespecteerd. Daarom organiseren we van 11 tot en met 17 oktober de Kleurrijk Jezelf Zijn week. Hoe goed kan en mag je in Hattem jezelf zijn? Daar willen we het in de Kleurrijk Jezelf Zijn week graag met alle Hattemers over hebben! Het hele programma is gratis en je bent van harte welkom om bij de activiteiten aan te sluiten.

Logo kleurrijk jezelf zijn

Vrijdag 11 oktober: Coming Out Day ontbijt (aanmelden is nodig)

Op vrijdag 11 oktober is het Coming Out Day en wordt de dag gestart met een ontbijt Bij de Jongens. Ook hijsen we dan de Pride vlag. Wil je daarbij zijn? Meld je dan van tevoren aan via kleurrijk@hattem.nl.

Start: 09.00 uur, Bij de Jongens, Markt 9

Zondag 13 oktober: Kerkdienst 'Kleurrijk jezelf zijn'

In de Emmaüskerk is een speciale kerkdienst rondom het thema Kleurrijk Jezelf zijn met Wim Hortensius. Bij de dienst is ook het gitaarkwartet Kithara uit Oldebroek aanwezig.

Start: 10.00 uur, Emmaüskerk, Dorpsweg 27

Maandag 14 oktober: Ontmoetingsbijeenkomst met musicalfilm 'Hier ben ik'

In de Emmaüskerk is een thema-avond ‘anders in de kerk’. Je kunt daar een korte musicalfilm zien, genaamd ‘Hier ben ik’. De jonge filmmaker Jonathan van Wieren is er zelf ook om over zijn film te vertellen en ervaringen te delen.

Start: 20.00 uur, Emmaüskerk, Dorpsweg 27

Dinsdag 15 oktober: Theatervoorstelling 'Onze club is van iedereen'

In de kantine van VV Hattem vindt een theatervoorstelling plaats van de groep Live Your Story. Zij zetten theater in voor een samenleving waarin iedereen erbij hoort. In de interactieve voorstelling ‘Onze club is van iedereen’ delen vier sporters hun verhalen (dit zijn hun echte ervaringen).

Onderwerpen die voorbij komen zijn:

• De cultuur van ‘een drankje na de wedstrijd’
  • Veiligheid voor vrouwen in de sportschool
  • Hoe spannend de kleedkamer kan zijn als je je niet voelt zoals de rest
  • Discriminatie bij de inschrijving
  • Het voor iedereen begrijpelijk maken van een uitleg
  • De vraag hoe je het nou toch voor iedereen goed kan doen

Bovendien gaat de voorstelling over wat sporten betekent en hoe we het iedereen gunnen daarin een goede plek te vinden. De voorstelling is interessant voor alle leden/sporters, trainers, scheidsrechters, bestuursleden en vrijwilligers van (amateur)sportclubs. Deze avond wordt georganiseerd in samenwerking met de gemeente Heerde.

Start: 19.30 uur, VV Hattem, Konijnenbergerweg 2-C

Donderdag 17 oktober: Talkshow

Er vindt een talkshow plaats op het Stadhuis. Samen met inwoners en experts gaan we aan de hand van 3 onderwerpen in gesprek. Deze zijn:

• Discriminatie op basis van huidskleur
  • LHBTIQA+
  • Beperkingen

Op welke manier leven deze onderwerpen in Hattem? Hoe moet hier (meer) aandacht voor komen? En hoe kunnen we als samenleving toleranter worden? De talkshow wordt geleid door Duuk Fikse. We sluiten de Kleurrijk Jezelf Zijn week af met een hapje en een drankje na afloop van de talkshow.

Start: 19.30 uur, stadhuis Hattem, Markt 1