Gemeente gaat graven ruimen

Vanaf half september ruimt de gemeente 57 graven op de begraafplaats in Hattem. Van deze graven is officieel afstand gedaan. Het ruimen gebeurt op een respectvolle manier. We houden rekening met de gevoelens van mensen die ermee te maken hebben. Door graven te ruimen, kunnen ook in de toekomst mensen die overleden zijn worden begraven.

Graven zonder eigenaar (rechthebbende)

Bij verschillende graven staan al langere tijd groene bordjes. Van deze graven is niet bekend wie de rechthebbende (eigenaar van het graf) is. We hebben geprobeerd om deze rechthebbenden te vinden. Voor sommige graven is dat gelukt, maar voor sommige ook niet.

Graven waarvoor na minimaal één jaar nog steeds geen rechthebbende is gevonden, worden weer van de gemeente. Bij deze graven worden de komende tijd rode bordjes geplaatst. Vanaf twee jaar na het plaatsen van de rode bordjes worden deze graven geruimd. Zodra er een rood bordje bij een graf zonder bekende rechthebbende staat, kan dat niet worden teruggedraaid.