Landelijke campagne VNG: Je gemeente doet er alles aan

De landelijke politiek in Den Haag geeft steeds meer taken aan gemeenten. Denk aan jeugd- en thuiszorg, veiligheid in de buurt, onderhoud van wegen en stoepen, ontwikkelen van nieuwe woongebieden, beheer van schoolgebouwen, afvalinzameling, enz. De lijst is lang. Gemeenten krijgen steeds meer verantwoordelijkheden, maar minder geld. In Hattem merken we dit elke dag in de hoge werkdruk en het tekort aan geld.

Om hier aandacht voor te vragen is de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), de koepelorganisatie van alle gemeenten in Nederland, de campagne “Je gemeente doet er alles aan” gestart. Deze campagne wil inwoners bewust maken van de uitdagingen waar gemeenten mee te maken hebben. De gemeente Hattem steunt deze campagne en vraagt het nieuwe kabinet om slimme en toekomstgerichte beslissingen te nemen, want wij vinden dat iedereen in Hattem recht heeft op goede zorg en een veilige omgeving om in te wonen.